Absolwent studiów filozoficznych (specjalność: komunikacja i współdziałanie społeczne) prowadzonych przez Instytut Filozofii Uniwersytetu Zielonogórskiego. W 2020 roku nadano mu stopień doktora (z wyróżnieniem) w dziedzinie nauk humanistycznych w dyscyplinie filozofia na podstawie obronionej pracy zatytułowanej Filozoficzne aspekty grywalizacji (promotor: prof. UZ dr hab. Roman Sapeńko, promotor pomocniczy: dr Marcin Sieńko). Dysertacja zdobyła III miejsce w konkursie Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej na najlepszą pracę dyplomową (w kategorii: edukacja, nauka i szkolnictwo wyższe), a jej poprawiona i opublikowana wersja zdobyła I miejsce w IX edycji konkursu Poznańskiego Oddziału Polskiej Akademii Nauk na najlepszą oryginalną pracę twórczą doktoranta (obszar nauk humanistycznych i społecznych).
Autor artykułów opublikowanych w czasopismach i wydawnictwach pokonferencyjnych oraz rozdziałów w monografiach, wygłaszał także referaty podczas konferencji o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się w obrębie trzech dyscyplin: filozofii mediów, filozofii kultury oraz groznawstwa i dotyczą przede wszystkim grywalizacji, napięcia ludo-narracyjnego, specyfiki medialnej gry cyfrowej, doświadczenia gracza, metodologii groznawstwa oraz filozoficznych wątków krytyki cyfryzacji.
Z Uniwersytetem Zielonogórskim jest związany od 2019 roku, początkowo jako wykładowca nieetatowy, a obecnie jako adiunkt w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych.
Prowadzi zajęcia dydaktyczne (wykłady i ćwiczenia) z teorii i mechaniki gier, groznawstwa, literatury i gier, analizy struktur gier i inne.