Kształcenie na studiach pierwszego stopnia na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier oparto na założeniu dotyczącym koniecznych związków pomiędzy wiedzą z zakresu literatury popularnej a profesjonalnym tworzeniem gier.
Specyfika kierunku oraz wymagania rynkowe doprowadziły do przyjęcia modelu kształcenia opartego na zajęciach w czterech blokach tematycznych, realizowanych w ramach przedmiotów ogólnych. Ich treści mogą być rozwijane w zależności od indywidualnych preferencji i kompetencji studenta w ramach dwóch specjalizacji. Pierwszy blok tematyczny dotyczy literatury popularnej i jej kontekstów. Drugi jest związany z wiedzą o grach oraz jej praktycznym wykorzystaniem. Te bloki osadzone są przede wszystkim w ramach literaturoznawstwa. Trzeci, uwzględniający także wiedzę językoznawczą, dotyczy pisania kreatywnego i jego zastosowania w produkcji gier planszowych, tekstowych i fabularnych. Jest realizowany częściowo w ramach przedmiotów ogólnych. W ramach specjalności pisanie kreatywne jest dodatkowo rozwijany. Czwarty blok dotyczy praktycznej znajomości projektowania gier i mediów oraz rzeczywistości rozszerzonej (XR) i jest dostępny w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.
W efekcie zastosowania takiego modelu kształcenia student o preferencjach humanistyczno-growych może zdobywać wiedzę i kompetencje pozwalające mu na podejmowanie pracy w przemyśle kulturowym obok specjalistów z dziedzin takich jak informatyka, grafika komputerowa czy digital storytelling.
2024/2025 |
I rok 1° |
II rok 1° |
III rok 1° |
Plan studiów |
|||
Sylabusy |