Program kształcenia w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym zakłada efekty uczenia się związane z wyposażeniem absolwentów w specjalistyczne umiejętności przydatne na rynku pracy. W szczególności są to umiejętności związane z kreacją gier cyfrowych i szeroko rozumianą pracą w branży Gamedev. Ponieważ wśród zawodów przyszłości wskazuje się m. in. zawody związane z cyfrową rozrywką (np. level designer), specjalność kreowanie gier w środowisku cyfrowym w pierwszej kolejności wyposaża absolwenta w wiedzę i kwalifikacje umożliwiające podjęcie takich właśnie profesji. W szczególności jest to wiedza dotycząca kreowania doświadczeń użytkownika (UX) oraz zagadnień fast design i visual. Ponadto absolwent otrzymuje kwalifikacje w zakresie projektowania rzeczywistości rozszerzonej (XR) oraz praktycznej znajomości środowiska projektowania gier i mediów. Specjalność ta uzupełnia kompetencje i wiedzę pozyskiwane w ramach studiów pierwszego stopnia na kierunku literatura popularna i kreacja światów gier. Ułatwia kontynuowanie edukacji w ramach studiów drugiego stopnia oraz poszerza zakres potencjalnych możliwości zatrudnienia absolwentów w przemyśle growym.